פסקי דין |
באפריל 2006 הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד עיריית תל אביב בגין גביית כפל של סכומים לצורך "החלפת צינורות"- הן במסגרת אגרות הביוב השוטפות והן במסגרת היטלי הביוב. העירייה והתובעת הציעו תחילה הסדר פשרה אשר זכה להתנגדויות הן מטעם המועצה הישראלית לצרכנות והן מטעם היועמ"ש. ביהמ"ש קיבל את התנגדותה של המועצה לצרכנות וקבע כי על הצדדים להבהיר מה הסיכויים ומה הסיכונים שראו לנגד עיניהם בניהול התיק שעל בסיסם הגיעו להסדר הפשרה המוצע. הצדדים הגישו הבהרות כמבוקש אך המועצה לצרכנות העבירה ביקורת גם עליהם וכתוצאה מכך, ביהמ"ש מינה בודק. הבודק בחן את עלויות האיתור של כל אחד מחברי הקבוצה והשבה פרטנית אליו. לאחר מכן הגישו הצדדים הסדר פשרה מתוקן נוסף לאישור ביהמ"ש, אשר זכה גם הוא להתנגדות מצד המועצה לצרכנות, בכל הנוגע לקיזוז כספים מחשבונות לא פעילים של תושבים שיש בהם חוב. כמו כן, המועצה לצרכנות ביקשה כי ייפסק שכר טרחה גם עבורה. ביהמ"ש אישר את הסדר הפשרה המתוקן הנוסף, חרף הסתייגויותיה של המועצה לצרכנות, בשני שינויים הנוגעים לפרסום ולאיתור בעלי חשבונות שבהם סכום ההחזר עולה על 100 ₪. ביהמ"ש אף אישר גמול בסך 111,000 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 556,000 ₪ שישולמו במס' תשלומים.
ת"מ 107/06 חידוש סוכנויות לביטוח בע"מ נ' עיריית תל אביב – יפו, ניתן ביום 02.05.16; לקריאת ההחלטה במלואה- ראה מאגר "נבו". |