החיוב בגין צוברי גז, יוטל על דיירי הבתים ולא על חברות הגז

פסקי דין
 

החיוב בגין צוברי גז, יוטל על דיירי הבתים ולא על חברות הגז

עירית כרמיאל החלה לחייב את חברות הגז בתשלומי ארנונה בגין צוברי הגז ושטחים המצויים סביבם כמרחב בטחון. בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה (כבוד השופט רון סוקול) קבע כי עצם הטלת החיוב, אינה מהווה "שינוי סיווג" האסור לפי חוקי ההקפאה, אלא הטלת ארנונה לראשונה (שאינה בניגוד לחוקי ההקפאה) על נכס שלא חויב בעבר. גם הטענה לפיה אין לחייב את צוברי הגז בגלל היותם מתקני תשתית (סע' 274 לפקודת העיריות) נדחתה.לעניין סיווג הנכס קבע בית המשפט, כי במרבית המקרים, יהיה החיוב לצוברים כחלק משטח הבניין ולא כ"קרקע תפוסה" אם כי יתכנו מקרים בהם צוברים הממוקמים בשטחים ציבוריים או במבנים נפרדים, שאת שימושם לא ניתן יהיה להגדיר כטפל לשימוש שנעשה בבניין, יחויבו אחרת. לעניין השאלה מיהו המחזיק בצוברי הגז, החזיר בית המשפט את ההכרעה הסופית בעניין לוועדות הערר, אך קבע, כי בהיעדר נסיבות מיוחדות, בעלי הזיקה הקרובה ביותר לצוברי הגז (ומרווחי הביטחון) יהיו דיירי הבניינים ולא חברות הגז.

עמ"נ  254/05  סופרגז ואח' נגד מנהל הארנונה עירית כרמיאל, ניתן ביום 28/03/07. לקריאת פסק הדין במלואו ראה  - מאגר נבו.