נפסקו פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבניה לבעלי נכסים שעברו עבירות בניה
בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה (כב' השופטת ברכה בר זיו) דחה ערעור שהגישה הועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה על החלטה של ועדת הערר שהורתה כי יש לשלם פיצויים לפי סע' 197 לחוק התכנון והבניה, בגין דירות שערכן נפגע בשיעור של 4%-7.5% (בערכים כספים 22-25 אלף דולר לדירה); בית המשפט, דחה את הטענה לפיה הועדה זכאית לפטור מתשלום פיצויים על פי תנאי סע' 200 לחוק, ופסק כי אינו מוצא מקום להתערב בשיקול דעתה של ועדת הערר שפעלה במתחם הסבירות. טענה כי עבירות בניה שביצעו התובעים שוללת (מחמת הצדק – אפשרות החקוקה בהוראות סע' 200) את תשלום הפיצוי נדחתה, בין היתר בגלל שלא הוכח היקף העבירות ובגלל שלא ננקטו הליכים כנגד מבצעיהן; בית המשפט, ציין גם באופן כללי, כי ביצוע עבירות בניה אינו מהווה כשלעצמו, עילה מחמת הצדק לשלילת פיצויים לפי תנאי סעיף 200 לחוק.
עמ"נ 414/07 הועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה נ. כרמלי משה ואח', ניתן ביום 15/07/07. לקריאת פסק הדין במלואו ראה - מאגר נבו.