רשות שלא נשאה בעלות ביצוע עבודות תשתית אינה יכולה לחייב בהיטל בגינן
כך פסק בית משפט השלום בעפולה ( כב' ס.נ. בן חמו). התובעת הגישה תביעה להשבת היטל ביוב ואגרת חיבור מים. בית המשפט, דן בשני הנושאים, לאחר שבית המשפט המחוזי הכריע, כי בגדר סמכותו העניינית של בית המשפט השלום, מצויה אף תביעת השבה של היטל ביוב. התובעת טענה כי החיובים נגבו שלא כדין, שכן היא נשאה בעלות הביב הציבורי. העירייה טענה, כי החיובים הם בגין עלות הקמת הביב המאסף ומכון הטיהור, אך בית המשפט קבע כי העירייה לא הצליחה להוכיח, כי היא אכן נשאה בעלות ביצוע תשתיות אלה שבוצעו לפני מספר עשורים; ומשכך, אין בסמכותה לחייב בהיטל. לעניין אגרת חיבור מים, בית המשפט קבע, כי העירייה לא הניחה את צינורות המים, ולא ביצעה בעצמה את החיבור, ומשכך אינה מוסמכת כאמור לחייב את התובעת בגין עלויות אלה. עניין נוסף שנידון הוא אגרת בדיקה של רשת מים פרטית. העירייה לא הצליחה להוכיח כי התובעת ביקשה בדיקה זו, וללא בקשה כזו, לא ניתן לחיבה באגרה. לאור ממצאים אלה, פסק בית המשפט על השבה של האגרות וההיטלים נשוא התביעה, תוך שהוא מציין כי העירייה לא הצביעה על הגנות מיוחדות המצדיקות אי השבה זו.
ת.א (עפולה) 2813/03 א. דורי חברה לעבודות הנדסיות בע"מ נ' עיריית מגדל העמק, פס"ד מיום 2.7.08. לקריאת פסק הדין במלואו- ראה מאגר משפטי "נבו". |